Rihards Biziks: projekts Londonā – PORTFELIS Nr. 4, montāža
Par visaizraujošāko etapu Londonas projekta realizācijā izvērtās montāža. Ceļojums mūsu montāžniekiem pārvērtās par īsti dēkainu piedzīvojumu. Bija jāšķērso vairākas valstis, un kādu daļu ceļa jāveic ar prāmi.
Man pašam doties uz Londonu nebija nekādas nepieciešamības. No manas puses lielākā daļa funkciju tika veiktas distancēti, un tieši ar to šis projekts ir interesants. Objektā pilnīgi pietika ar divu mūsu speciālistu-montāžnieku klātbūtni. Lai vai kā, ņemot vērā mūsu bagāto pieredzi, mēs bijām gatavi tam, ka jebkurā projektā finālā stadija var nenoritēt absolūti gludi. Vienmēr pastāv iespēja, ka parādīsies momenti, kuru atrisināšanai nepieciešami kompetenti speciālisti.
Mēs saskārāmies ar sekojošu problēmu. Veidojot rasējumu portfeli, mēs balstījāmies uz tehniskajiem plāniem, bet celtniekiem bija jāatsūta tās telpas parametri, kurā vēlāk tiks veikta mēbeļu montāža. Tomēr to izdarīt izrādījās neiespējami, jo dotajā brīdī telpā jau atradās dažas konstrukcijas. Tādēļ, pirms nosūtīt uz objektu savus speciālistus, mēs izinalizējām dažādus montāžas procesa scenārijus un sagatavojām savus darbiniekus visādām situācijām.
Londonā darbi ritēja stingri pēc noteiktā grafika, turklāt, mums bija jāievēro visas vietējās likumdošanas prasības. Piemēram, mums nācās organizēt atkritumu izvešanu. Šādi atkritumi neizbēgami rodas darba gaitā, bet tos aizliegts izmest parastos konteineros. Turklāt, pēc 17:00 bija nepieciešams pārtraukt trokšņot, jo pretējā gadījumā kaimiņi izrādītu sašutumu (uz pilsoņu signāliem policija tur reaģē ļoti operatīvi un visai skarbi). Un vēl kas — divas dienas nedēļā mums obligāti nācās atpūsties. Ar vārdu sakot, mūsu darbinieki Londonā strādāja kā īsti eiropieši — pat piecas minūtes ilgāk nepārsniedzot darbā noteiktos normatīvus.
Pēc tam, kad viss bija uzstādīts, sakomplektēts un samontēts, mums priekšā stāvēja ārkārtīgi atbildīgs uzdevums. Bija izveidojušies apstākļi, kad jau gatavas mēbeles mums nācās atstāt objektā, kurā vēl turpinājās celtniecības darbi. Lai mēbeles netiktu bojātas, tās nācās rūpīgi nopakot, aizklāt no visām pusēm. Pirms šīs procedūras mēs veicām fotosesiju, parakstījām „pieņemšanas-nodošanas„ aktu, un visu rūpīgi dokumentējām. Citiem vārdiem sakot, mēs centāmies paredzēt maksimāli visu iespējamo, mums pat bija pa rokai uz vietas atstātas papildus sagataves. Tas nozīmē, ka, ja gadījumā celtniecības darbu rezultātā mūsu konstrukcijā rastos kādi bojājumi, tad to vai citu detaļu būtu iespējams nomainīt.
Londonas projekts mums pieredzes ziņā bija ļoti vērtīgs arī tādēļ, ka deva pārliecību —esam spējīgi veikt jebkuras tehniskas sarežģītības līmeņa projektus Latvijā un ārzemēs. Pateicoties jau pieminētajai komunikācijai, mēs varam veikt pārrunas un apspriest jebkādas problēmas jebkurā līmenī, un nospraustos uzdevumus risināt ātri un kvalitatīvi. Mūsu kredo — nekad neatstāt neko nepabeigtu! Tagad ir pilnīgi skaidrs, ka attālums mums nav nekāds šķērslis nozīmīgu profesionālu principu ievērošanai.
Vēlētos pateikties pasūtītājiem par mūsu kompānijai izrādīto uzticību. Gribētu atzīmēt, ka mēs centāmies ne tikai sniegt kvalitatīvu produkciju un pakalpojumus, bet arī padarīt sadarbību ar Davanti par izdevīgu darījumu. Kā uzzinājām, projekts, līdzīgs tam, kādu realizējām, vietējo kompāniju izpildījumā būtu izmaksājis divreiz dārgāk.